Faedah Jambu Air untuk Kecantikan Kulit

blogger templates
1. Membuat cerah warna kulit.
manfaat kunyit dan cara penggunaannya.Kandungan vitamin C dalam jambu air yang jumlahnya sangatlah besar bikin jambu air berguna untuk membuat cerah kulit muka serta kulit badan yang lain.

2. Menghindar kerutan atau keriput
Kerutan muka yaitu sinyal penuaan yang berlangsung disebabkan oksidasi senyawa pada badan. Kandungan kolagen dalam vitamin C bakal mengikat jaringan kulit pada satu dengan yang lain hingga kulit bakal terlihat elastis serta kencang.

3. Awet muda
Faedah jambu air untuk awet muda. Kandungan kolagen dalam jambu air bakal mempercepat sistem pergantian kulit hingga kulit mati bakal selekasnya ditukar dengan kulit yang lain. Ini bakal menghindar kelihatannya penuaan awal serta kerutan diwajah.

4. Kulit Bercahaya
Jambu air berguna juga untuk membuat cerah serta bikin kulit bercahaya. Ini karena kandungan selenium dalam jambu air yang banyak, selenium bakal memperlancar darah hingga kulit terlihat bercahaya.

Bagaimanakah, apakah anda masih tetap takut makan jambu air. Jambu air termasuk juga buah buahan yang sehat dikonsumsi. Faedah jambu air untuk kecantikan bakal didapat pada saat jambu air dikonsumsi dengan cara teratur serta dalam jumlah yang banyak.

0 Response to "Faedah Jambu Air untuk Kecantikan Kulit"

Post a Comment